[英語/NESAudioRipping]

リッピングガイド(15) / 2006-05-01 (月)

色がうすい方が原文です。
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But anyhow, let's imagine that there is a game which is larger than 32k, and it has its music code in memory at all times.
とにかく、32K以上のゲームは、音楽コードが常にメモリ上にあると考えておきましょう。
Usually, the music code resides in the $8000-$BFFF region, and the game code is swapped in the $C000-$FFFF region.
通常、音楽コードは8000h~BFFFhの間にあり、ゲームコードはC000h~FFFFhの間でスワップされます。
This means that you may have to inspect each 16k section in the game ROM for music code.
これは、音楽コードの為にゲームROMの16K部分を調べるということを意味します。
First, get rid of the NES header so that the addresses align correctly.
最初に、アドレスが正しく並ぶようにNESヘッダを取り除きましょう。
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進捗:0.14%
連休中は手を抜きがちなので、負けずにがんばろう。