色のうすい方が原文です。
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* Sunsoft FME-07 Sound uses registers C000 and E000
* Sunsoft FME-07音源はC000hとE000hのレジスタを使用します。
This is similar to the common AY 3-8910 sound chip that is used on tons of arcade machines, and in the Intellivision.
これは、インテリビジョンやアーケードマシンの音色に使われる AY 3-8910 サウンドチップと同じです。
C000 is the address port
E000 is the data port
C000hはアドレスポート
E000hはデータポート
Both are write-only, and behave like the AY 3-8910.
両方書き込み専用で、AY 3-8910と同じように動作します。
Note: Special thanks to Mamiya for this information as well
ノート: またしても情報を提供してくれたMamiya氏に大感謝!
Caveats
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警告
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1) The starting song number and maximum song numbers start counting at 1, while the init address of the tune starts counting at 0.
1) 開始曲番号と最大曲番号は1から数え、開始曲のアドレスの初期値は0です。
To "fix", simply pass the desired song number minus 1 to the init routine.
これを明確にするため、初期化ルーチンへは単に曲番号から1引いた数を渡します。
2) The NTSC speed word is used *only* for NTSC tunes, or dual PAL/NTSC tunes.
2) NTSCの速度データはNTSCの曲、またはPAL/NTSC共通の曲にのみ使用されます。
The PAL speed word is used *only* for PAL tunes, or dual PAL/NTSC tunes.
PALの速度データはPALの曲、またはPAL/NTSC共通の曲にのみ使用されます。
3) The length of the text in the name, artist, and copyright fields must be 31 characters or less!
3) 曲名、作曲者、著作権者の長さは31バイト以内で!
There has to be at least a single NULL byte (00h) after the text, between fields.
各フィールド間には少なくともNULL文字が1つになるようにしてください。
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ここまでの進捗(翻訳が正しいかは別として)は92%。最終行が見えた!!
[英語/nsf]