[英語/NESAudioRipping]

リッピングガイド(20) / 2006-05-11 (木)

色がうすい方が原文です。
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That may be enough, but if not, it might be a good idea to search through the game code of the ROM for calls to the INIT or PLAY routines.
ROMのINITやPLAYルーチンを呼ぶ為のゲームコードを検索するのがいいかもしれないしそうでないかもしれません。
Generally, the PLAY routine is called in the middle of a game's NMI code.
通常、PLAYルーチンはゲームのNMIコードの真ん中を呼びます。
The vector for the NMI routine is located at $FFFA-$FFFB in the NES memory, and is generally the 6th and 5th to the last bytes before a 16k offset in game code.
NMIルーチンの多くはNESメモリの$FFFA~$FFFBの位置にあり、通常ゲームコードの16Kオフセットの最終から手前の5バイト目と6バイト目になります。
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進捗:0.16%
全体量が多いだけに進捗が全然増えない!
と、言いながらも原文で159行目まで来ているので、少しずつですけど確実に進んではいます。
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