[英語/NESAudioRipping]

リッピングガイド(12) / 2006-04-26 (水)

色がうすい方が原文です。
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i. Using a HEX Editor
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i. 16進エディタを使用する
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Sometimes, you don't even need an emulator to spot the music code.
音楽コードの場所を探すのにエミュレータが不要な時もあります。
First, load up the game ROM in a HEX editor, and search for a write to the NES' sound address space.
最初に、ゲームROMを16進エディタにロードし、NESのサウンド領域に書き込んでいるところを検索します。
Generally, I do a search for $8D$15$40, which is "STA $4015" in ASM speak.
大抵の場合、私は"$8D$15$40"で検索します。これはアセンブラで言う"STA $4015"になります。
Usually these writes will turn on or off the sound channels, which is a good indicator of code which is part of the INIT routine.
通常、これはサウンドチャンネルのON/OFFにあたり、INITルーチンを探すよい目印となるでしょう。
Now the tough part is to trace through the code to figure out where the INIT subroutine actually begins.
ですが、コードから探し出すのは難しいこともあります。
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最後の1文はおもいっきりはしょった感がありますけど、文章の流れ的には合っている…と思うんですけども。