[英語/NESAudioRipping]

リッピングガイド(4) / 2006-04-13 (木)

色がうすい方が原文です。
- ここから --------------------------------------------------------------------
Secondly, study the architecture of the NES/Famicom.
続いて、NES/ファミコンのアーキテクチャについて学びましょう。
There are several documents on this available on the Internet.
ドキュメントはインターネットで手に入ります。
You should become familiar with how the NES handles interrupts, NMI, writes to various memory areas, system vectors, and such.
割り込み、NMI、メモリ領域への書き込み、システム領域等に馴染んでおくことが大切です。
Become familiar especially with the sound registers located at $4000-$4015, with the exception of $4014, which is for sprites, and not sound.
特に、サウンドレジスタ領域の4000h~4015hについて。ただし、4014hは例外です。サウンドではなくスプライト用として使われます。
- ここまで --------------------------------------------------------------------
ぼちぼち続けていきましょう。ゴールは果てしなく遠い...
進捗:0.05%